نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی
مدیریت بحران و پدافند غیرعامل | پاورپوینت

مدیریت-بحران-و-پدافند-غیرعامل--پاورپوینتلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 73 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

سيل
جنگ
زلزله
سلاحهاي شيميايي و اتمي
آتش سوزي
انرژي
رانش زمين
بهمن
تروريسم
طوفان
مديريت بحران و پدافند غيرعامل
پدافند غير عامل با توجه به اصول حاكم در مديريت بحران مجموعه از تمهيدات، اقدامات و طرح هايي است كه با استفاده از ابزار و شرايط، حتي المقدور بدون نياز به نيروي انساني و به صورت خود اتكا، از يك سو توان دفاعي مجموعه را در زمان بحران افزايش داده و از سوي ديگر پيامدهاي بحران را كاهش و امكان باز سازي مناطق آسيب ديده را با كمترين هزينه فراهم مي سازد.
طرح هاي پدافند غير عامل قبل از انجام مراحل تهاجم و در زمان صلح تهيه و اجرا مي گردند
اين قبيل تمهيدات و ملاحظات پدافند غيرعامل علاوه بر كاهش شديد هزينه ها، كارآيي دفاعي طرحها، اهداف و پروژه ها را در زمان تهاجم دشمن بسيار افزايش خواهد داد.
استمرار فعاليت هاي زيربنايي
كاستن از آسيب پذيري مستحدثات
و تجهيزات حياتي و حساس كشور
تداوم خدمات رساني عمومي و تسهيل
‌ اداره كشور در شرايط تهديد و بحران
تجاوز خارج ی
حفظ بنيه دفاعي برغم حملات خصمانه و
مخرب دشمن از طريق اجراي طرح ‌ هاي
پدافند غيرعامل
تأمين نيازهاي حياتي
اهداف اصلي پدافند غير عامل
قابليت هاي پدافند غير عامل
قابليت ‌ هاي پدافند غيرعامل، ايجاد بستر مناسب توسعه پايدار كشور، هم راستا با سياست ‌ هاي تنش ‌ زدايي، پايدارترين و ارزان ‌ ترين روش دفاع، مناسب ‌ ترين راهكار افزايش آستانه مقاومت ملي، پشتوانه اقتدار ملي، يكي از مهمترين ابزارهاي بازدارندگي، بهترين و مناسب ‌ ترين شيوه كاهش مخاطرات و كاهش آسيب پذيري، صلح آميزترين روش دفاع و فطري ‌ ترين عنصر دفاعي بشر در برابر همه حوادث است.
ذكر اين نكته ضروري است كه "كشورهايي كه توسعه پدافند غيرعامل را به عنوان يك سياست دفاعي مستمر در دستور كار خود قرار مي ‌ دهند، هيچگاه در مظان اتهام تهديد عليه كشورهاي ديگر قرار نمي ‌ گيرند".
با اين توضيح، كشورهايي كه پدافند غيرعامل را به عنوان يك راهكار اصلي برمي ‌ گزينند به شرايطي از نظر كاهش آسيب ‌ پذيري دست مي ‌ يابند كه ‌ مطامع كشورهاي تهديدكننده عليه آنها كاهش مي ‌ يابد.

 

دانلود فایل



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی
مدیریت بحران تحریم | پاورپوینت

مدیریت-بحران-تحریم--پاورپوینتلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 88 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

مدیریت بحران تحریم
:
مي گويند مردي در كنار رودخانه‌اي ايستاده بود. ناگهان صداي فريادي را مي‌شنود و متوجه مي‌شود كه كسي در حال غرق شدن است. فوراً به آب مي‌پرد و او را نجات مي‌دهد . اما پيش از آن كه نفسي تازه كند فريادهاي ديگري را مي‌شنود و باز به آب مي‌پرد و دو نفر ديگر را نجات مي‌دهد. اما پيش از اين كه حالش جا بيايد صداي چهار نفر ديگر را كه كمك مي‌خواهند مي‌شنود. او تمام روز را صرف نجات افرادي مي‌كند كه در چنگال امواج خروشان گرفتار شده‌اند غافل از اين كه چند قدمي بالاتر ديوانه‌اي مردم را يكي يكي به رودخانه مي‌انداخت .
اندر حکایت
ضرورت جدی
باید با استفاده از دانش,عقل وخرد,ابتکارات مدیریتی جمع نخبگان ومتخصصان,درکنارتجارب حاصله دردیگر جوامع به حذف یا کاهش اثرات و مقابله با حوادث پرداخت.
چرخه طبیعی مسئله,تهدید, بحران
مطلع
ماهر
متخصص
حرفه ای
هر که سوادش کمتر درآمدش بیشتر !
گفته اند وقت طلاست، یعنی زمان = پول معادله 1
گفته اند توانا بود هرکه دانا بود، یعنی توان = علم معادله 2
ازسویی,زمان / کار = توان معادله 3
باجایگذاری معادله1 و 2 درمعادله 3 ,معادله 4حاصل می شود
پول / کار = علم معادله 4
بازنویسی معادله به اینگونه: علم/ کار = پول
بنابراین: Lim پول = ∞ 0→ علم
یعنی هرچه علم و سوادت کم تر باشد درآمدت بیشتر است، و این هیچ ربطی به مقدار کار انجام شده ندارد !
رشوه
به‌ دنبال بحران مالی دنیا، رشوه‌خواری هم افزایش یافته و این پدیده، به ویژه بر سرنوشت مردم فقیر و کم درآمد تأثیر منفی گذاشته است.
رشوه عبارت است از دادن مالی منقول و غیر منقول و یا وجه نقد به کسی برای انجام یا تسریع در انجام مقصود خود یا ثابت کردن باطل و حق جلوه دادن آن.
میانگین رشوه‌خواری در جهان ۱۳ درصد

 

دانلود فایل



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی
مدیریت تعارض و بحران | پاورپوینت

مدیریت-تعارض-و-بحران--پاورپوینتلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 46 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

مدیریت تعارض و بحران
«هیچ چیز به اندازه ی بسته اندیشی مانع موفقیت نمی شود»
تعریف تعارض:
تعارض در فرهنگ لغت فارسی به معنای رویارویی، معترض و مزاحم یکدیگر شدن و با هم اختلاف داشتن است.
کوتاه ترین تعریف تعارض از رابینز:
«وجود عدم توافق بین دو یا چند گروه»
تعارض مي ‌ تواند بدون درگیری و نزاع یا جنگ وجود داشته باشد. نزاع تنها یکی از اشکال تعارض مي ‌ باشد.
منبع اساسی نگهداری تعارض فکر و مغز افرادی است که آن را تجربه مي ‌ کنند.
تعارض مستقل و خارج از وجود افراد به وجود نمی آید.
تعریف به هر گونه باشد ناسازگاری، تقابل، جبهه گیری، ناهماهنگی، مخالفت جز عوامل اساسی تعارض مي ‌ باشند.
تفاوت تعارض و رقابت:
تعارض مشابه رقابت است ولی با شدت بیشتر
رقابت یعنی همچشمی دو گروه در دستیابی به یک چیز ارزشمند در حالی که در تعریف واژه تعارض چنین فرض مي‌شود که یک گروه مستقیماً مانع از این مي‌شود که گروه دیگر به هدف خود برسد.
ساده ترین مثال ورزش‌ها هستند .
نگرشهای سنتی و معاصر در خصوص تعارض
نگرش نوین (مثبت)
نگرش قدیم و سنتی (منفی)
1ـ تعارض مي ‌ تواند سازنده و مفید باشد، تعارض یک ناهنجاری سازمان نیست.
2ـ وجود تعارض تا سطح مشخص نشانه پویای، خلاقیت و اثربخشی بالای گروه در سازمان است.
3ـ وظیفه مدیریت اداره سطوح مختلف تعارض و حل آن در جهت عملکرد بهینه سازی است.
4ـ سازمان موفق سازمانی است که همواره سطحی از تعارض در ان وجود داشته باشد.
1ـ تعارض همیشه بد و مذموم است و یک بیماری محسوب مي ‌ شود.
2ـ وجود تعارض نشانه عملکرد نامناسب گروه یا طرحی ناصحیح سیستم مي ‌ باشد.
3ـ وظیفه مدیر از بین بردن تعارض است
4ـ سازمان بهره ور و موفق سازمان خالی از تعارض و تضاد است.

 

دانلود فایل



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی
کارآموزی چشم پزشکی یا مدیریت 24 ص

کارآموزی-چشم-پزشکی-یا-مدیریت-24-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 23 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏اسامی
‏1. منصور اسلامی
‏2. سید سینا شاهرخی.
‏3. عنوان پروژه: چشم پزشکی یا مدیریت.
‏4. محل پروژه: شهر عینک.
‏5. چارت سازمانی: ساخت عینکهای طبی و آفتابی.
‏6. شرح وظایف سازمان: توضیحی از مدیریت تا رده در پایین مسئولیتی.
‏7. شرح مختصر از موضوع پروژه: شرح حال اجمالی از اقدام به گرفتن نسخه از چشم پزشک و انتخاب فریم و عدسی طبی و ساخت آن.
‏8. ‏و...

‏1
‏اسامی
‏1. منصور اسلامی
‏2. سید سینا شاهرخی.
‏3. عنوان پروژه: چشم پزشکی یا مدیریت.
‏4. محل پروژه: شهر عینک.
‏5. چارت سازمانی: ساخت عینکهای طبی و آفتابی.
‏6. شرح وظایف سازمان: توضیحی از مدیریت تا رده در پایین مسئولیتی.
‏7. شرح مختصر از موضوع پروژه: شرح حال اجمالی از اقدام به گرفتن نسخه از چشم پزشک و انتخاب فریم و عدسی طبی و ساخت آن.
‏8. ‏و...

‏2
‏بخشهای پروژه
‏1. RFP‏ (تعریف پروژه) شامل- موضوع- چارت سازمانی- شرح وظایف.
‏2. نمودار گانت (Gant‏)
‏3. DFD‏ (سطح صفر- سطح یک)
‏4. D.TA‏ (جدول تصمیم گیری) و
D.TR‏ (درخت تصمیم گیری)
‏5. ERD‏ (نمودار ارتباط موجودیت ها)
‏3
‏ساخت عینکهای طبی و آفتابی
‏مدیریت
‏چشم پزشکی یا بینائی سنج
‏مسئول فنی عینک سازی محل
‏ساخت عینک های طبی و آفتابی
‏مسئول امور مالی.
‏قسمت کلیه دریافت ها و پرداخت های کل مجموعه
‏مسئول فروش.
‏قسمت فروش عینک های طبی و آفتابی و فروش عدسی های طبی و ملزومات دیگر
‏مسئول خرید.
‏قسمت خرید عینک های طبی و آفتابی و خرید عدسی های طبی و ملزومات دیگر
‏چارت سازمانی

 

دانلود فایل



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی
کارآموزی مدیریت

کارآموزی-مدیریتلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 27 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏مقدمه:
‏مدیران آموزشی بنا به ویژگیهای شخصیتی، روانی و الگوهای تفکر خود، دانسته یا ندانسته به کمک یکی از سبکهای مدرسه خود را اداره می کنند و هر مدیر برای توجیه سبک خود ادعا می کند این سبک زودتر و بهتر به هدف می رسد و قسمت عمده اهداف آموزشی و پروش در انجام فعالیتهای یادگیری و پیشرفت تحصیلی‏
‏ دانش آموزان آشکار می شود.
‏باید به این امر توجه کرد که دانش آموزان هر کشوری سهم بسزایی از درآمد و بودجه آن کشور را در زمینه های برنامه ریزی، تجهیز مدارس، حقوق معلمان و بقیه کارکنان اداری تهیه مواد و ابزار آموزشی و تهیه کتب درسی و ... به خود اختصاص می دهند. ‏
‏( دلاور، 1369) لذا به طور جدی در مورد پیشرفت تحصیلی دانش آموزان راه و چاره ای اندیشه گردد. و این سرمایه های ملی به صورتی کارسازتر برای کشور و آبادانی آن به خدمت گرفته شوند.
‏بیان مسئله:
‏عنوان:‏ بررسی رابطه بین سبکه مدیریت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی شهرستان سپیدان
‏مدیران آموزشی ابتدا توجه افراطی به سازمان ( وظیفه) داشتند اما با شروع روابط انسانی مدیران آموزش با گرای به رابطه مداری به نتایج درخشانی دست یافتند و امروز به توصیه متفکرین علم مدیریت یک مدیر آموزشی صرفاً نباید رابطه مدار یا ... باشد بلکه در موقعیتهای مختلف باید تلفیقی از سبکها استفاده نماید. مجله مدیریت آموزشی. (1378، فروردین)
‏2
‏و بر اساس تجارب آموزشی و مطالعه تهیه کننده و طرح مشاهده گردید، که یلکهاب متفاوتی به کار گرفته می شود و با توجه به تغییر اینکه در اداره امور بوجود آمده، هم پیشرفتهای تحصیلی چشمگیری صورت پذیرفته هم افتهایی وجود داشته است که ‏
‏نمی تواند بی ارتباط با سبکهای مختلف مدیریتی باشد.
‏هدف پژوهش:
‏هدف کلی از تحقیق این است که با توضیح و ارائه سبکهای مدیریت:
‏بدانیم مدیران آموزشگاها بیشتر از کدامیک، از سبکهای برای اداره امور مدارس استفاده می کنند.
‏بکار گیری کدامیک از سبکها نقش موثرتری در پیشرفت دانش آموزان دارد.
‏توضیح:‏ تصور بر این است که پیشرفت تحصیلی نیاز افراد را در رسیدن به اخلاق اجتماعی و عواطف بیدار می نماید و شغلی که منبع در آمد باشد و زمینه وحدت و همبستگی را فراهم می کند در این طرح سبکهای مدیریت آموزشی در سیستم متمرکز و پیشرفت تحصیلی دو متغیر هستند که مورد بررسی قرار می گیرند.
‏3
‏اهمیت نظری و عملی پژوهش‏:
‏اهمیت نظری:‏ این تحقیق از این جهت دارای اهمیت است که سبکها و روشهای متداول و رایج در مدیریت که باعث پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و بوجود آمدن محیطی آرام و رضایت بخش و زمینه ای برای شکوفائی استعدادها و علائق فعالیتهای کارکنان را فراهم‏
‏ می آورد مورد بررسی قرار می گیرد. از این رو شیوه صحیح که از سوی مدیر به کار گرفته شده می تواند زمینه ای مناسب جهت خلاقیت ها و ابتکارات کارکنان و دانش آموزان فراهم آورد.
‏از مسائل با اهمیت نظام آموزش و پرورش مدیریت و سازماندهی به حساب می آید. مدیریت آموزشی امری ظریف، تخصصی و علمی است و باید با خصوصیات روانشناختی اعمال گردد. بنابراین نقش مدیران آموزشی بسیار حیاتی است چه بسا برنامه ریزیها و هدفهای ارزشمند و متعالی که در نتیجه ناتوانائیهای مدیران بصورت موفق به اجرا گذاشته نشود.
‏این تحقیق می تواند زمینه ای مناسب جهت مدیریت و سازماندهی باشد.
‏اهمیت عملی:‏ این تحقیق از این جهت دارای اهمیت است که بر بنیان تحقیقات گذشته شکل گرفته شده بر مقالات، گزارشها تحقیقی و پایان نامه هایی که بصورت غیر مستقیم و مستقیم به موضوع پژوهش مرتبط است.
‏4
‏و این تحقیق درهر جامعه ای برای مدارس ها کمک می کند.
‏سوالهای پژوهش:
‏آیا بین سبکهای مدیریت و پیشرفت تحصیلی رابطه ای وجود دارد؟
‏آیا مدارسی که دارای پیشرفت تحصیلی بیشتری هستند مدیران آنها تابع سبکهای میانه رو هستند؟
‏تراکم نسبی میزان به کارگیری سبکهای مدیریت در کدام یک از سبکها بیشتر است؟
‏کدام سبک ما را به پیشرفت تحصیلی وهدفهای آن می رساند؟

 

دانلود فایل



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی
کارآموزی عمران مدیریت، نظارت و اجرای نقشه های ساختمانی (اسکلت فلزی) 57 ص

کارآموزی-عمران--مدیریت-نظارت-و-اجرای-نقشه-های-ساختمانی-(اسکلت-فلزی)-57-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 58 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏47
‏دانشگاه آزاد اسلامی
‏واحد ……..
‏گــزارش كـارآمـــوزی
‏دانشكده فنی مهندسی گروه ‏عمران
‏مكان: ‏شرکت ‏فنی مهندسی ‏.............
‏موضوع: ‏مدیریت‏، نظارت و اجرای نقشه های ساختمانی
‏(‏اسکلت‏ فلزی)
‏عنوان
‏فصل اول
‏مقدمه
‏شرح: مدیریت کارهای ساختمانی
‏فصل دوم
‏محل احداث پروژه
‏انواع نقشه های ساختمانی
‏روش های اجراء
‏روش های انبار و نگهداری مصالح ساختمانی
‏47
‏دانشگاه آزاد اسلامی
‏واحد ……..
‏گــزارش كـارآمـــوزی
‏دانشكده فنی مهندسی گروه ‏عمران
‏مكان: ‏شرکت ‏فنی مهندسی ‏.............
‏موضوع: ‏مدیریت‏، نظارت و اجرای نقشه های ساختمانی
‏(‏اسکلت‏ فلزی)
‏عنوان
‏فصل اول
‏مقدمه
‏شرح: مدیریت کارهای ساختمانی
‏فصل دوم
‏محل احداث پروژه
‏انواع نقشه های ساختمانی
‏روش های اجراء
‏روش های انبار و نگهداری مصالح ساختمانی
‏47
‏دانشگاه آزاد اسلامی
‏واحد ……..
‏گــزارش كـارآمـــوزی
‏دانشكده فنی مهندسی گروه ‏عمران
‏مكان: ‏شرکت ‏فنی مهندسی ‏.............
‏موضوع: ‏مدیریت‏، نظارت و اجرای نقشه های ساختمانی
‏(‏اسکلت‏ فلزی)
‏عنوان
‏فصل اول
‏مقدمه
‏شرح: مدیریت کارهای ساختمانی
‏فصل دوم
‏محل احداث پروژه
‏انواع نقشه های ساختمانی
‏روش های اجراء
‏روش های انبار و نگهداری مصالح ساختمانی
‏47
‏دانشگاه آزاد اسلامی
‏واحد ……..
‏گــزارش كـارآمـــوزی
‏دانشكده فنی مهندسی گروه ‏عمران
‏مكان: ‏شرکت ‏فنی مهندسی ‏.............
‏موضوع: ‏مدیریت‏، نظارت و اجرای نقشه های ساختمانی
‏(‏اسکلت‏ فلزی)
‏عنوان
‏فصل اول
‏مقدمه
‏شرح: مدیریت کارهای ساختمانی
‏فصل دوم
‏محل احداث پروژه
‏انواع نقشه های ساختمانی
‏روش های اجراء
‏روش های انبار و نگهداری مصالح ساختمانی

 

دانلود فایل



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی
کارآموزی تعمیر و نگهداری اداره مخابرات رشته مدیریت صنعتی

کارآموزی-تعمیر-و-نگهداری-اداره-مخابرات-رشته-مدیریت-صنعتیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 39 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏گزارش کارآموزی
‏رشته:‏ ‏مدیریت صنعتی
‏مکان کارآموزی:
‏اداره مخابرات شهرستان میناب
‏موضوع کارآموزی‏:
‏نگهداری و تعمیرات
‏مقدمه:
‏کاروزی چیست؟
‏اصل کلمه کارورزی به واژه کارورز بر می گردد و به فردی گفته می شود که در حین تحصیل در آموزش عالی و یا بلافاصله بعد از پایان دوران تحصیل وتنها با هدف کسب تجربه ومهارت کاری و عملی درموسسه ای مشغول بکار می شود.دوره کارورزی امکان وفرصتی برای آشنایی دانشجویان با محیط کار محسوب می شود که نه تنها باعث افزایش قابلیت های آنان برای اشتغال در آینده می شود بلکه به کارورزان قدرت انتخاب بیشتری در انجام وظایف ارایه شده می دهد تا بتوانند بهتر به علاقمندی ها وگرایشهای خود در زمینه های مختلف پی برده ونقاط ضعف و قوت کار خود را ارزیابی کنند.
‏محل کارورزی یا کارآموزی برای کارورز یا داوطلب ،محلی است که مدیریت آن از دانش فنی و به روز برخوردار بوده وبه مهارت یا مهارت های لازم مسلط باشد. در این مکان امکانات آموزشی (‏ت‏ئ‏و‏ریک‏)و عملی در حد نصاب آموزشی بالاتر است تا مانعی برای یادگیری ایجاد نگردد.
‏کارورزی ابزاری برای تبدیل ‏ت‏ئ‏و‏ری‏ به عمل و همچنین تلاشی برای ایجاد پیوند هایی بین محیط عملی ومراکز آموزشی است.کارورزی ممکن است به کارورزمهارتهایی را بیاموزد که ممکن است دارایی آنها نباشد. این روش به کارورزان فرصت می دهد تا میزان علاقه خود را قبل از آنکه برای چند سال متعهد به انجام آن شوند،بسنجند و یا اینکه بدانند برای وارد شدن به یک زمینه شغلی به چه مهارتها با ملزومات آموزشی نیاز دارند.
‏کارورزی یا کارآموزی یکی از ابزارهای مهم تربیت نیروی انسانی در حوزه تحصیلات عالی است. دانشگاه علاوه بر آموزش باید در پژوهش و خدمت رسانی به صنایع نقش مهمی را ایفا کند. متأسفانه وضعیت دانشگاهه درایران به گونه ای است که بیشتر به انتقال دانش های ‏ت‏ئ‏و‏ری ‏می پردازد،بدون اینکه زمینه جذب دانش انتقال یافته فراهم شده باشد. کارورزی می توانند ابزار بسیار مهمی در راستای ایجاد چنین زمینه‏ ‏ای باشد اما به دلایل مختلفی به تدریج در فرهنگ دانشگاههای ایران رو به اضمحلال است.
‏1
‏من دانشجوی رشته مدیریت صنعتی دوره کارآموزی را یک فرصت استثنایی برای آشنایی با محیط کار و ارزیابی نقاط قوت و ضعف خود برای ورود به عرصه کار در آینده دانستم. محل کارورزی در اداره مخابرات شهرستان میناب به مدت 96ساعت و3واحد درسی است گذراندم.
‏دلایل انتخاب محل کارورزی خود در شرکت مخابرات به دلیل توسعه روز افزون ارتباطات در سطح جهانی است و شرکت مخابرات به دلیل نقش مهم و استراتژیک که در این زمینه دارد یکی از دلایل من برای انتخاب محل کارورزی بوده است.
‏امروزه با توجه به نقش انکارناپذیرو حساس ارتباطات در توسعه ملی جوامع و الزاما برنامه ریزی ها وسرمایه گذاری های کلان وقابل ملاحظه دراین بخش وظیفه ی متولیان مخابرات کشور،جنبه حیاتی و ملی به خود گرفته است. اهمیت اطلاعات و ایجاد حرکت جهانی برای رسیدن به اطلاعات و گذر از شکاف دیجیتالی،کشورهای جهان سومی را برآن داشته تا تلاش خود را در سطح ملی برای همگانی شدن اطلاعات توسعه دهند.
‏حوزه ی IT‏ ،حوزه ی بسیار گسترده ای است که مقوله های فنی و مهندسی مخابرات ،رایانه،شبکه های اطلاع رسانی ،اینترنت ،شهرها و پارکهای اینترنتی و تمامی شوون ارتباطی مخابراتی و اطلاعاتی را در برمی گیرد.
‏3
‏فهرست مطالب
‏ ‏عنوان‏ ‏ صفحه
‏مقدمه 1
‏تقدیر و تشکر 3
‏فصل اول؛تاریخچه
‏پيشينه‏ ‏مخابرات‏ ‏در‏ ‏هرمزگان 7
‏نشان تجاری 7
‏نام و نوع ‏اداره‏ ‏ ‏ 9
‏موضوع ‏اداره‏ ‏ ‏ 9
‏فصل دوم؛‏ ‏آشنایی با مکان کارآموزی

 

دانلود فایل



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی
مدیریت استراتژیک کارآفرینی

مدیریت-استراتژیک-کارآفرینیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 17 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
مدیریت استراتژیک کارآفرینی
موضوع : تاثیر نوآوری در تغییرات استراتژی ایده سازی تا برونداد محصول نو
تاثیر نوآوری در تغییرات استراتژی ایده سازی تا برونداد محصول نو
نوآوری چیست؟
دلایل سرمایه گذاری در نوآوری
مسیر فرضی imaginary pipeline
محدودیتهای معمول در نوآوری
عملكرد نوآوری
مسئولیتهای سطوح عملیاتی در نوآوری
دلایل عمده شكست نوآوری
DNA نوآوری
نوآوری چیست؟
معرفی یك چیز جدید،یك ایده، وسیله یا روشی بدیع. (داير ة المعارف مديريت )
فرآیند تبدیل خلاقیت به خلق ارزش جدید به شیوه ای جدید از طریق ارائه محصول، خدمت یا كسب و كار جدید. (رونالو جوناش و تام سامرلت)
تبدیل ایده های جدید به منفعتی برای سهام داران. (كاترین هالت)
دلایل سرمایه گذاری در نوآوری
جلوگیری از سكون و رخوت
بدست آوردن مزیت رقابتی
خلق فرصت جهت رشد
ایجاد فرهنگ نوآوری
جذب و حفظ نوآوران

 

دانلود فایل



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی
تدوین استراتژی های مدیریت منابع انسانی مرکز کارآفرینی دانشگاه تهران

تدوین-استراتژی-های-مدیریت-منابع-انسانی-مرکز-کارآفرینی-دانشگاه-تهرانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 22 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

به نام خدا تدوین استراتژی های مدیریت منابع انسانی مرکز کارآفرینی دانشگاه تهران
فهرست مطالب
1- چشم­انداز منابع انسانی مرکز کارآفرینی
2- ارزش­هاي بنيادي مرکز
3- هدف­هاي بلند مدت منابع انسانی مرکز کارآفريني
4- تحليل SWOT جهت دسترسی به استراتژی منابع انسانی
1-4: نقاط قوت موجود برای منابع انسانی مرکز
2 -4: نقاط ضعف موجود برای منابع انسانی مرکز
3-4: فرصت­هاي موجود برای منابع انسانی در مرکز
4-4: تهديدهاي موجود برای منابع انسانی در مرکز
5-4: رسم ماتریس های داخلی و خارجی
فهرست مطالب - ادامه
5- تدوین استراتژي منابع انسانی مرکز
6- هدف­هاي ميان مدت برای منابع انسانی مرکز (پنج ساله 1393-1388)
7- برنامه­هاي عملياتي و اجرایی براي تحقق هدف­هاي برنامه پنج­ساله منابع انسانی
8- معيارهاي ارزيابي عملکرد منابع انسانی درمرکزکارآفريني
چشم­انداز منابع انسانی مرکز کارآفرینی
مرکز کارآفريني دانشگاه تهران مصمم است با جذب و تربیت منابع انساني فرهيخته و اثربخش، بهترين مرکز کارآفريني دانشگاهي کشور و منطقه در زمينة امور پژوهشی، آموزشی، ترويجی و مشاوره ای در زمینه کارآفريني باشد؛ به گونه­اي که منابع انسانی این مرکز کارآفرين بوده، پذيراي مسؤليت­هاي اخلاقي و اجتماعي در جهت توسعه پايدار ملي و جهاني باشند. (منظور از منابع انسانی در اینجا کادر هیئت علمی و کادر اداری در این مرکز می باشند.)
ارزش­هاي بنيادي مرکز
مرکز کارآفريني همواره ارزش­هاي بنيادي زير را سرلوحه کار خود قرار مي­دهد:
ايده­پردازي عملگرا
ارزش­افزايي
خلاقيت
مشارکت­گرايي
کار بين رشته­اي
يادگيري مستمر
پشتکارکاری
رقابت­پذيري

 

دانلود فایل



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی
کارآفرینی در مدیریت علوم انسانی 44 ص

کارآفرینی-در-مدیریت-علوم-انسانی-44-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 37 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏کارآفرینی در ‏مدیریت ‏علوم انسانی
‏مقدمه
‏رويكرد اكثر كشورهاي جهان در دهه‌هاي اخير به موضوع كارآفريني و توسعه آن، موجب گرديده‌ موجي از سياستهاي توسعه كارآفريني در دنيا ايجاد شود. كشورهاي مختلف راه حلي راكه در سه دهه گذشته براي فائق آمدن بر مشكلات مختلف اقتصادي و اجتماعي به آن روي آورده‌اند، توسعه فرهنگ كارآفريني، انجام حمايت‌هاي لازم از كارآفرينان، ارائه آموزشهاي مورد نياز به آنان و انجام تحقيقات و پژوهشهاي لازم در اين زمينه بوده است. تأمل در وضعيت اقتصادي و روند مراحل پيشرفت و توسعه در كشورهاي پيشرفته و در حال توسعه كه به موضوع كارآفريني توجه نموده‌اند، نشانگر آن است كه اين كشورها توانسته‌اند به پيشرفت‌هاي چشمگيري در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي و اجتماعي دست يابند و يا حداقل بحرانهاي پيش‌آمده را به سلامت پشت سر گذاشته و بحرانهايي كه وقوع آنها را در آينده پيش‌بيني مي‌كردند را مهار نمايند. از جمله اين كشورها مي‌توان به ايالات متحده، كشورهاي اتحاديه اروپايي، كشورهاي جنوب شرق آسيا، چين، برخي از كشورهاي آمريكاي لاتين و آفريقايي و اقيانوسيه را نام برد.
‏از آنجا كه مفاهيم مطرح در علوم انساني همانند مفاهيم مطرح در علوم تجربي قطعي نيستند، لذا ارائه تعريف قطعي و مشخصي براي آنها دشوار يا غير ممكن است. ‏كارآفريني هم كه از واژه ‌هاي مطرح در علوم انساني است، از اين قاعده مستثني نيست. ‏دانشمندان و محققين علوم مختلف اقتصادي، اجتماعي، روانشناسي و مديريت كه در مورد كارآفريني مطالعه و نظراتي ارائه كرده‌اند، تعاريف مختلفي از كارآفريني مطرح نموده‌اند كه تفاوت‌هاي گاه مغاير و متناقضي دارند. تعريفي از كارآفريني كه تقريبا شامل همه تعريفهاي ارائه شده از آنان باشد، عبارت است از
:
«‏كارآفريني فرايندي است كه فرد كارآفرين با ايده‌هاي نو و خلاق و شناسايي فرصتهاي جديد و با بسيح منابع ،‌مبادرت به ايجاد كسب و كار و شركت‌هاي نو، سازمانهاي جديد و نوآور و رشد يابنده نموده كه توأم با پذيرش مخاطره و ريسك است و منجر به معرفي محصول و يا خدمت جديدي به جامعه مي‌گردد.»
‏در دايره‌‌المعارف بريتانيكا ، كارآفرين اينگونه تعريف شده است:
« ‏شخصي كه كسب و كار و يا موسسه اقتصادي را سازماندهي و مديريت كرده و خطرات ناشي از آنرا مي‌پذيرد»
‏واژه كارآفريني از قرنها پيش و قبل از آنكه به زبان امروزي مطرح شود، در زبان فرانسه متداول ‏گرديد. اين واژه معادل كلمه فرانسوي Enterprendre ‏به معناي « متعهد شدن» (معادل under Take ‏در زبان انگليسي) مي‌باشد كه در سال 1848 توسط جان استوارت ميل به كارآفريني ( Enterpreneur ) ‏در زبان انگليسي ترجمه شد.
‏در این مقاله بهتر است ابتدا تعاریفی از کارآفرینی و تحوا آن را در دنیا و ایران برسی کنیم و در بعد به موضوع کار آفرینی در علوم انسانی که بیشتر بحث ما بر روی مدیریت آن است بپردازیم
‏مفهوم‌ كارآفريني‌:
‏با تحولات‌ سريع‌ و شتابان‌ محيط‌ بين‌المللي‌ و گذر از جامعه‌ صنعتي‌ به‌ جامعه‌ اطلاعاتي‌ و مواجة ‌اقتصادهاي‌ ملي‌ با اقتصاد جهاني‌ و مطرح‌ شدن‌ پديده‌هايي‌ همانند «جهاني‌ شدن‌ اقتصاد» و «فن‌آوري‌اطلاعات‌» ‏، مباحث‌ اساسي‌ درخصوص‌ راهكارهاي‌ مختلف‌ براي‌ تسريع‌ فرآيند رشد و توسعة‌ پايدار و رفاه ‌اقتصادي‌ مطرح‌ مي‌گردد. يكي‌ از اين‌ مباحث‌ جديد، نقش‌ كارآفرينان‌ در اين‌ فرآيند مي‌باشد. كارآفريني‌ ازمفاهيم‌ جديدي‌ است‌ كه‌ حداقل‌ در محدوده علم‌ اقتصاد ، مديريت‌، جامعه‌شناسي‌ و روان‌شناسي‌ و سايرمقوله‌هاي‌ مرتبط‌ با اين‌ موضوع‌ قدمتي‌ بسيار كوتاه‌ داشته‌ و از مفاهيم‌ رو به‌ گسترش‌ مي‌باشد. به‌ دليل‌ آنكه ‌معناي‌ تحت‌الفظي‌ «كارآفريني‌» نمي‌تواند عمق‌ ‏محتوي‌ و مفهوم‌ اين‌ واژه‌ را مشخص‌ نمايد و براي‌ جلوگيري‌ ازفهم‌ نادرست‌ اين‌ موضوع‌ يا واژه‌ با ساير واژه‌ها و براي‌ رسيدن‌ به‌ فهم‌ و فرهنگ‌ مشترك‌ از آن‌، معرفي‌ و شناساندن‌ اين‌ واژه‌ بسيار مهم‌ مي‌نمايد . اين‌ كه‌ كارآفريني‌ چيست‌؟ كارآفرين‌ كيست‌؟ فرآيند كارآفريني‌ چگونه‌است‌؟ نقش‌ و تاثير كارآفريني‌ و كارآفرينان‌ در ابعاد توسعه‌ و رشد اقتصادي‌ و متغيرهاي‌ كلان‌ اقتصادي‌ همانند اشتغال‌ چيست‌؟ نقش‌ آموزش‌ و تجربه‌ در رشد كارآفريني‌ چه‌ ميزان‌ است‌؟ سوالهايي‌ هستند كه‌ بايد براي‌ رسيدن به‌ اين‌ فرهنگ‌ مشترك‌ به‌ وضوح‌ و مبسوط‌ پاسخ‌ داده‌ شود
.
‏به‌طور كلي‌ «كارآفريني‌» از ابتداي‌ خلقت‌ بشر و همراه‌ با او در تمام‌ شئون‌ زندگي‌ حضور داشته‌ و مبناي‌تحولات‌ و پيشرفتهاي‌ بشري‌ بوده‌ است
‏سابقه كارآفر يني در دنيا:
‏در اوايل سده شانزدهم ميلادي كساني را كه در كار مأموريت نظامي بودند كارآفريني خواندند و پس از آن نيز براي مخاطرات ديگر نيز همين واژه با محدوديتهايي مورد استفاده قرار گرفت. از حدود سال 1700 ميلادي به بعد درباره پيمانكاران دولت كه دست اندركار امور عمراني بودند، از لفظ كارآفرين زياد استفاده شده است.
‏كارآفريني و كارآفرين اولين بار مورد توجه اقتصاددانان قرار گرفت و همه مكاتب اقتصادي از قرن شانزدهم ميلادي تاكنون به نحوي كارآفريني را در نظريه‌هاي خود تشريح كرده‌اند. ژوزف شوپيتر با ارائه نظريه توسعه اقتصادي خود در سال 1934 كه همزمان با داوران ركود بزرگ اقتصادي بود، موجب شد تا نظر او در خصوص نقش محوري كارآفرينان در ايجاد سود، مورد توجه قرار گيرد و به همين دليل وي را «پدر كارآفريني» لقب داده‌اند. از نظر وي «كارآفرين نيروي محركه اصلي در توسعه اقتصادي است » و نقش كارآفريني عبارت است از «نوآوري يا ايجاد تركيب هاي تازه از مواد»
‏كارآفريني از سوي روانشناسان و جامعه‌شناسان با درك نقش كارآفرينان در اقتصاد و به منظور شناسايي ويژگيها و الگوهاي رفتاري آنها با بررسي و تحقيق در خصوص آنان مورد توجه قرار گرفته است

 

دانلود فایل



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1400 | نظرات ()