بررسی اثر بخشی آموزش مهارتهای ارتباطی در بهبود روابط بین فردی و تعارضات درون مدرسه ای
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی
بررسی اثر بخشی آموزش مهارتهای ارتباطی در بهبود روابط بین فردی و تعارضات درون مدرسه ای

بررسی اثر بخشی آموزش مهارتهای ارتباطی در بهبود روابط بین فردی و تعارضات درون مدرسه ای در دانش آموزان دخترقلدر پایه اول متوسطه در 29 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات29
حجم48 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیروانشناسی

توضیحات کامل

بررسی اثر بخشی آموزش مهارتهای ارتباطی در بهبود روابط بین فردی و تعارضات درون مدرسه ای در دانش آموزان دخترقلدر پایه اول متوسطه در 29 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

فهرست مطالب

بیان مسأله

ضرورت تحقیق

پیشینه تحقيق

اهداف تحقیق

اهداف کلی

اهداف ویژه و کاربردی

سؤالات تحقیق

فرضیه ها ی تحقیق

تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی)

قلدری

مهارت های ارتباطی

ارتباط کلامی

ارتباط غیر کلامی

روابط بین فردی

تعارضات درون‌فردي

 

قسمتی از متن

پدیده قلدری می تواند باعث ایجاد تعارضات درون مدرسه ای گردد که به صورت تعارضات بین فردی بروز میکند این نوع تعارض نوعا بین افراد یا بین یک گروه رخ میدهد.(مقیمی، 1377ص477) دانش آموزان قلدر نه تنها با همکلاسان بلکه با مدیران و معلمان نیز درگیر هستند در واقع قلدری در مدارس سبب شده است که حل تعارض و کشمکش در مدرسه بعنوان یک موضوع جالب خودنمایی کند(کاترین،1998)

حل تعارض یک رویکرد سازنده در تعارضهای بین فردی و بین گروهی است که به افراد کمک می نماید تا در موقعیتهای تعارض با همدیگر کار کنند تا به یک راه حل توافقی و قابل قبول برای طرفین برسند.(مورتون، 1999)

حل تعارض،جلوگیری از خشونت، وساطت، کلاسهای آرام همگی کلماتی هستند که در یک چارچوب تعلیم و تربیت در حال رشد و تکامل به چشم می خورند. و معمولا به استراتژیهایی که دانش آموزان را قادر میسازند تعارض را به صورت مسالمت آمیز و همکاری جویانه خارج از رویه های سنتی اداره نمایند اشاره دارند.(کاترین، 1998)

بنابر این دانش آموزان به ویژه دانش آموزان قلدرنیازمند آن هستند که بدانند چگونه تعارض را اداره کنند، زیرا آنها عضو مسئولی از مدرسه و جامعه هستند. برخی مربیان عقیده دارند شایستگی در مهارتهای حل تعارض می تواند منجر به پیشرفت تحصیلی و اجتماعی شود و موجب هماهنگی بیشتر با اطرافیان گردد. (پندآرکار، 1995)

چار چوب خشونت و قلدری در مدارس با مربیان و عموم مردم در ارتباط است. دانش آموزان زیادی مهارتهای مسالمت آمیز تعارض را خود یا از طریق خانواده شان کسب نکرده اند بنابر این دلیل خوبی است برای تفکر و تصور اینکه این مهارتها، باید آموخته شوند. دانش آموزان افرادی هستند که فاقد مهارتهای حل تعارض هستند و اغلب زمان و انرژی بیشتری را صرف تعاملات منفی با همکلاسان و معلمان خود می کنند به جای آنکه فرصت را صرف کسب اهداف کلی برنامه درسی بنمایند.بهبود روابط بین فردی و مهارتهای حل تعارضات در دانش آموزان قلدر مساله پژوهشی این تحقیق میباشد تا مشکلات درگیر این دانش آموزان و افرادی که درگیر با آنها هستند تا حدودی کاهش و رفع گردد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: